Më poshtë po tregojmë historinë e një djali amerikan, depresionin e tij dhe përballjen me të.

Kam luftuar me depresionin që në shkollën e mesme. Mbaj mend që ndihesha vetëm pasi të gjithë miqtë e mi vendosën të mos më flisnin më. Ndjeva një boshllëk brenda meje që nuk do të zhdukej. Ndonjëherë, shkaku i trishtimit tim dukej i qartë, si humbja e miqve të mi. Herë të tjera, ndihesha si personi më i pafat në botë; shkëputur nga jeta kur të gjithë të tjerët dukeshin të lumtur që ishin gjallë - duke mos ditur saktësisht pse u ndjeva kështu.

Së bashku me depresionin herë pas here më vinin ide për vetëvrasje. Ato mendime për të lehtësuar zbrazëtinë time përmes mjeteve të përhershme nuk kishin arsye. Ato erdhën papritur dhe më goditën rëndë. Fshehja e ideve të mia vetëvrasëse ndjehej prej meje si një sekret i shëmtuar që askush nuk do ta kuptonte, edhe pse e dija që 1 në 5 të rritur në Shtetet e Bashkuara të Amerikës vuajnë nga sëmundje mendore, kështu që, statistikisht, nuk mund të isha i vetmi.

Dy vera më parë, kur u përpoqa ta merrja jetën time, ndjeva se kalova cakun për të gjetur dëshirë për të jetuar, të paktën vetë. Për javë të tëra, ndihesha i pashpresë dhe sikur çdo ditë po shkoja përposhtë, duke humbur betejën. Madje fillova të vizitohem te një terapist, por gjërat vetëm po përkeqësoheshin. Si pjesë e ndërtimit të një sistemi mbështetjeje, sipas këshillës së terapistit tim, mora guxim për të kontaktuar një shoqe për atë që po kaloja. Ajo më tha se mund t’i telefonoja sa herë që kisha nevojë të flisja. Si dikush që trajnohej për t'u bërë një terapiste, mendova se ajo do ta kuptonte dhe se nuk do mbingarkohej aq shumë nga gjendja ime.

Por natën kur u përpoqa të vrisja veten, nga ajo mora vetëm heshtje. Nuk dëgjova prej saj për muaj pas incidentit.

Kur hyra në zyrën e terapistit tim thashë: "Jam shumë i trishtuar". Këto ishin të vetmet fjalë që munda të arrij të flas përmes lotëve që rridhnin nëpër fytyrën time. Ai më ndihmoi të bëja një plan për të marrë ndihmën që më duhej, duke përshkruar procesin e shtrimit me dëshirën time në një spital.

Më vonë atë ditë, shoku im më i mirë më çoi në spital për t’u shtruar. Një mjek më bëri pyetje në lidhje me vetë-dëmtimin dhe sa shpesh kisha mendime vetëvrasëse. Kalova 72 orët e ardhshme në kujdesin e profesionistëve të cilët më ndihmuan të punoja me ndjenjat e mia dhe më siguruan burime për të marrë ndihmë të mëtejshme. Nëse nuk do të ishte përkushtimi i terapistit tim dhe përvoja pozitive në spital, kam idenë se rezultati nuk do të ishte pozitiv.

Unë e vlerësoj mikun tim më të mirë, i cili më çoi në spital dhe qëndroi me mua gjatë kësaj eksperience. Ndërsa shoqja ime tjetër që ndaloi së foluri me mua pas incidentit, më bëri të ndjehem keq, braktisja e saj akoma dhemb. Por gjithashtu nuk mendoj se është krejtësisht faji i saj.

Shtatori është muaji kombëtar i ndërgjegjësimit për parandalimin e vetëvrasjeve dhe unë shpesh shoh postime në Instagram me hashtag #parandalimi i vetëvrasjes ose këshilla për të "kontrolluar miqtë tuaj".

Është e thjeshtë: flisni për vetëvrasje dhe sigurohuni që njerëzit që doni janë në rregull. Kështu do ta rregullojmë faktin që shkaku i 10-të kryesor i vdekjes në Amerikë është vetëvrasja dhe po rritet edhe për shkak të koronavirusit.

Ne u themi njerëzve që të kujdesen. Ne u themi njerëzve që të shtrijnë dorën. Atëherë, pse gjërat nuk janë përmirësuar?


Ka natyrisht, shumë gjëra në një nivel të lartë që mund të bëhen për të lehtësuar dëshpërimin që njerëzit përjetojnë çdo ditë: rritjen e pagës minimale, njohjen e shkallëve të depresionit në grupe të margjinalizuara dhe krijimin e kujdesit shëndetësor efikas, falas dhe të lehtë për t'u arritur.

Por një veprim i menjëhershëm që çdokush mund të ndërmarrë sot është reflektimi: duke marrë parasysh se si veprimet tona, ose mungesa e tyre, kontribuojnë në një shoqëri ku njerëzit nuk janë gati për të folur për betejat e tyre.

Pengesa më e madhe për njerëzit që vuajnë është turpi. Ashtu si unë, shumë njerëz e ndiejnë peshën e stigmës që mban sëmundja mendore. Por nëse do të inkurajoheshim të flisnim për emocionet tona më shumë, mbase do t'i ndihmonim njerëzit para se mendimet e tyre të ktheheshin në vetëvrasje.

Vetëvrasja është thjesht një simptomë e një çështjeje më të madhe, në një botë ku nëse je i palumtur nuk mund të flasësh dot. Retorika e kujdesit për miqtë duhet të shtrihet përtej atyre që mendoni se po luftojnë me depresionin por dhe në bisedat tona të përditshme.

Mënyra më e mirë për ta bërë këtë? Duke folur për ndjenjat tona.


Në vend që të futemi në biseda që njerëzit nuk janë të pajisur emocionalisht për t’i përballuar, ne mund t'i inkurajojmë njerëzit të flasin për emocionet e tyre duke folur së pari për tonat. Të bësh këtë krijon mundësinë për të folur për emocione të vështira.

Duke shkuar më tej, ndarja e kujdesit mund të shpëtojë jetë kur dikush është duke menduar vetëvrasjen. Kur një postim inkurajon njerëzit të flasin me miqtë e tyre, duhet gjithashtu t'i sigurojë njerëzve burime për të ndihmuar të përballen me hallet e dikujt që është vetëvrasës. Jo të gjithë mund ta mirëpresin një situatë kaq ekstreme dhe jo të gjithë mund të marrin përgjegjësi për ta bërë këtë.

Duke reflektuar mbi cfarë më ndodhi dy vjet më parë, unë jam mirënjohës që kisha një terapist të aftë dhe një mik që më qëndroi pranë. Realiteti i trishtuar është se jo të gjithë gjejnë të njëjtën mbështetje. Përmes ndryshimeve të vogla, madje edhe deri në ato që postojmë në mediat sociale, ne mund të bëjmë një ndikim më të rëndësishëm në parandalimin e vetëvrasjes.

Si të ndihmojmë dikë që po përjeton një atak ankthi